Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Vmax albo Vmax osiągnięty :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Vmax albo Vmax osiągnięty :)

    Mariusz, Wszystkiego Najlepszego

    [ Dodano: Wto 27 Maj, 14 20:59 ]
    Kolejna fantazja ułańska
    Telewizja internetowa Trójmiasto (Gdańsk, Gdynia, Sopot) - relacje na żywo, wideo informacje, reportaże, programy.

  • #2
    Vmax albo Vmax osiągnięty

    Hej,
    W sumie w dokumentacji piszą różnie, a my także różnie jeździmy.

    Interesuje mnie osiągnięta przez Was VMAX + co było w środku.

    Ogólnie może zacznę od siebie
    Ostatnio odebrałem OIII Cmb 1.8 TSI.

    Wedle mnie zbiera się bardzo badnie do 160-180 - choć idealna prędkość to ok 100-110 ( ok 5-6l/100 )

    Nie mniej jednak korciło i przycisnąłem i wyszło 230 ale spalanie poszło na ok 15-16l/100
    dalej nie ciągnąłem.

    Test to były 2os dorosłe, dziecko, pełen bagażnik.
    To, że nie odpowiedzialne etc.. to wiem. wystarczyło mi raz do testów i o raz za dużo.

    Przy tej prędkosci także nieźle się auto prowadziło. - nie wariowalo i tak - pewnie i dobrze.

    Podsumowywyjąc:
    230/2,5osoby/pelen bagażnik
    -----
    O3 - zamówiona...

    Komentarz


    • #3
      To jest niemiarodajne bo licznik podaje Ci wyższą prędkość niż rzeczywiście osiągnięta. Każdy wynik będzie zafałszowany i w dodatku nie będą porównywalne bo przecież są różne felgi, profile opon a nawet w ramach jednego rozmiaru różni producenci robią opony odrobinę różniące się wymiarami.

      Jeśli masz opony w homologowanym rozmiarze to pewnie w rzeczywistości nie przekroczyłeś 215 km/h.
      Micrus alias Zuber

      Komentarz


      • #4
        O2 FL kombi 1.8 TSI (chip + Eibach) - zamknięty licznik (gdyby była skala to 250 km/h).
        Dałoby radę jeszcze dociagnąć - ale już zaczynało brakować stabilności.
        Przy porównywaniu prędkości z nawigacją, licznik pokazuje ok. 5-10 km/h więcej.
        Pusty bagażnik, tylko ja.
        SUPERB

        Komentarz


        • #5
          Re: Vmax albo Vmax osiągnięty

          Zamieszczone przez Black_Dev
          przycisnąłem i wyszło 230 (...) były 2os dorosłe, dziecko, pełen bagażnik.
          Gratuluję pomysłu.
          Pozdrawiam
          Tomek

          Komentarz


          • #6
            Re: Vmax albo Vmax osiągnięty

            Zamieszczone przez tomekb1
            Zamieszczone przez Black_Dev
            przycisnąłem i wyszło 230 (...) były 2os dorosłe, dziecko, pełen bagażnik.
            Gratuluję pomysłu.
            Niemcy tak jeżdżą od kilkudziesięciu lat i jakoś naród nie wyginął na drogach.
            A dla kretyna to i 50 km/h za dużo.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • #7
              Re: Vmax albo Vmax osiągnięty

              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              Zamieszczone przez tomekb1
              Zamieszczone przez Black_Dev
              przycisnąłem i wyszło 230 (...) były 2os dorosłe, dziecko, pełen bagażnik.
              Gratuluję pomysłu.
              Niemcy tak jeżdżą od kilkudziesięciu lat i jakoś naród nie wyginął na drogach.
              A dla kretyna to i 50 km/h za dużo.
              Jasne. Żaden naród nie wyginie od takiej jazdy, najwyżej paru kretynów.
              Pozdrawiam
              Tomek

              Komentarz


              • #8
                Pierdolicie hipolicie

                Komentarz


                • #9
                  temat nie jest o tym więc przestańcie gadać bo zaraz zrobi sie śmietnik napisał ze wie
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                  2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                  JEST
                  megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                  octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                  octavia 2 2.0TDI BKD

                  Komentarz


                  • #10
                    Sebastian bardzo dobry komentarz - nic dodać nic ująć
                    Tomek, trzymaj się prawego pasa poproszę.
                    EDIT: I jak Ci temat nie pasuje to spadaj i załóż sobie taki, że jak się jeździ >140 to się jest kretynem. I tam dyskutuj.

                    W temacie: 240 z małym haczykiem licznikowe = ~225-230 według canbus i automapy. Dalej nie chce bo limiter obrotów na 4200. S2 kombi 2.0 CR 170 > 207KM
                    Słabo z komfortem i myszkuje na wietrze od (licznikowych) 200-210. Sporo lepiej na -2cm + modyfikowane B6. Gadać przez telefon (w miarę normalnie) można do ok. 200kmh, 210 to akceptowalna granica dla snu pasażerów, do 180 wszystko dość komfortowo.

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam wszystkich forumowiczów. Planuje zakup nowej Octavi.
                      Mam pytanie do was a w szczególności do Black_Dev bo on posiada dokładnie takie auto o jakim ja myślę.


                      Napisz mi proszę jak sprawuje się ten silnik w kombi bo planuję zakup właśnie takiej wersji.
                      Czy jest zdecydowana różnica w zawieszeniu do wersji z belką?
                      Na jakiej wielkości kołach śmigasz i jak to się ma do komfortu jazdy?

                      Komentarz


                      • #12
                        233 wg AM - autko S2 kombi 1,8TSI 4x4. pomiar bez obciążenia, praktycznie bez wiatru. Ile było na liczniku nie patrzyłem.
                        Nie myszkuje nawet pow. 200. Komfort OK - da się rozmawiać pow. 200, ale zdecydowanie ciszej (powietrze) jest tak jak pisze dato do 180. Zawieszenie std 4x4 + PNB.

                        Komentarz


                        • #13
                          Na poprzednim modzie gdzie bylo powyżej 290koni leciałem powyżej 250 licznikowo, na obecnym modzie dobijam do 240, koła 225/40r18 waga felgi 11kg i nie chce za cholerę szybciej :lol:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz


                          • #14
                            rezon,
                            Przy CDAB i 152KM katalogowych i dodatkowo 4x4, nie jest możliwe rzeczywiste 233, licznik wtedy wskazuje powyżej 250 km/h. U mnie i rzeczywistych 188KM, najwięcej 242 licznikowe czyli 227 km/h, na terenie płaskim 225/45R17 3,0/3,2 bar.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              rezon,
                              Przy CDAB i 152KM katalogowych i dodatkowo 4x4, nie jest możliwe rzeczywiste 233, licznik wtedy wskazuje powyżej 250 km/h. U mnie i rzeczywistych 188KM, najwięcej 242 licznikowe czyli 227 km/h, na terenie płaskim 225/45R17 3,0/3,2 bar.
                              jechałeś ze mną, że wiesz lepiej? Czy też odczytujesz wskazania AM na odległość? Jeśli tak to przypatrz się lepiej. O ile pamiętam to 188KM masz wyplute na hamowni bez chipowania czyli fabryczny gift. Ja nie wiem, jaki ja mam gift bo nie hamowałem S2, a TY wiesz, że na pewno nie mam?
                              Sprawdziłem i niestety po ostatniej aktualizacji AM nie mam już zapisanego tego wyniku - nie odczytasz na odległość
                              Jeśli ważne są również opony to chyba wykręciłem jeszcze na zimówkach 215/55/16. Na pewno zimówki - ok. połowy listopada ub. roku, przebieg ok. 6kkm.
                              BTW egzemplarz mam udany - oleju mi nie bierze, zużycie paliwa poniżej oczekiwań, Vmax powyżej katalogu - nie mam powodów do narzekań. A zawsze znajdzie się ktoś szybszy czy szybciej przyspieszający i wpis zrobiłem informacyjnie, a nie dlatego, że mam najszybszego S2 - bo tak na pewno nie jest.

                              Komentarz


                              • #16
                                Możliwe, że koła pozwoliły ciut szybciej. Nie masz myszkowania na wietrze >2zł ? Może jakieś inne rozłożenie masy w benzynie ? Wszyscy od dizelków w kombi po jakimś czasie potwierdzali ten efekt więc uznałem, że to wina bryły... Jest dość długi i szczupły i raczej tttm...

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez dato
                                  Nie masz myszkowania na wietrze >2zł
                                  bardzo rzadko jeżdżę z takimi prędkościami, Wtedy było jak pisałem prawie bezwietrznie - środek nocy i pusto na autostradzie, to sprawdziłem. Nic nie nosiło na boki. nie mam w S2 z tym problemów przy prędkosciach <160, a raczej uczulony na to jestem po Outlanderze, który "łapał" dość mocno boczny wiatr i trzeba było go pilnować. Na koleinach zresztą też kierownicę potrafił wyrywać z rąk. Na pewno czterołap S2 nawet przy minimalnym momencie na tył jedzie stabilniej od ośki. nie wiem - może ten zawias przy 4x4 i PNB jakiś udany jest? Bo jak czytam wasze podejścia do zawiasu, to zastanawiam się czy ja już nie czuję samochodu czy co? A może faktycznie te kilkanaście kg mniej robi robotę? Albo jeszcze za mało kkm przejechałem? nie mam pojęcia.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nie, to o wiatr chodzi. Ja zwykle łapię >2 na autostradzie bo wiesz... Człowiek się spieszy, a spalanie w dizelu akceptowalne :P
                                    Na wietrze myszkuje. Byłem bardzo zdziwiony, jeździłem autami, które mniej czy bardziej nosiło i przestawiało, ale to jest pierwsze, które dostaje węża. Dalej myślę, że to aerodynamika bryły.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      rezon, ma 4x4 i lżejszy silnik na przodzie auta

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez dato
                                        ale to jest pierwsze, które dostaje węża. Dalej myślę, że to aerodynamika bryły.
                                        ja z tym nie mam problemów. A bryłę mam przecież taką samą

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez rezon
                                          Zamieszczone przez dato
                                          ale to jest pierwsze, które dostaje węża. Dalej myślę, że to aerodynamika bryły.
                                          ja z tym nie mam problemów. A bryłę mam przecież taką samą
                                          Tak, ale...

                                          Zamieszczone przez rezon
                                          bardzo rzadko jeżdżę z takimi prędkościami, Wtedy było jak pisałem prawie bezwietrznie - środek nocy i pusto na autostradzie, to sprawdziłem.
                                          ...Póki co zostaję przy swojej koncepcji

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            2.0 TDI ma ciężki przód auta i bardziej nierówne rozłożenie masy jak 1.8 TSI 4x4, który będąc nieco cięższym ma mniej masy przed i na przedniej osi a więcej na tylnej, dodatkowa masa na tyle jest położona nisko

                                            haldex IV to rodzaj napędu stałego a to dodatkowo stabilizuje auto przy większych prędkościach

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              w sumie to czterołap ma trochę masy i na tyle. W końcu napęd też trochę waży.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                wg. danych technicznych Skody dla 1.8 TSI różnica z i bez 4x4 to 91 kg
                                                głównie umieszczonych po środku i na tyle auta
                                                dla 2.0 TDI ta różnica to "tylko" 77 kg

                                                często auta typu kombi maja twardsze zawieszenie na tyle (przy jeździe na pusto zawieszenie nie pracuje w swoim komforcie) i pojawia się duża różnica w charakterystyce pracy zawieszenia między przodem a tyłem
                                                w 4x4 a jeszcze ze stosunkowo lekkim 1.8 TSI na przodzie rozkład mas jest lepszy


                                                1.8 TSi 4x4 jest cięższy o 47 kg od 2.0 TDI 125kW i zapewne ta masa tylko poprawia wyważenie auta - lżej przed przednia osią i większa masa na tylnej przy pustym aucie

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Może, chociaż w tym momencie tyłem powinno rzucać, a nie przód chodzić wężykiem. Chociaż jak jest równiej i dodatkowo 4x4 to może faktycznie sporo poprawić...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X